środa, 19 października 2011

Krakersowiec, ciasto bez pieczenia na krakersach


Krakersowiec jest jednym z lepszych ciast bez pieczenia jakie jadłam. Pamiętacie Ciasteczkowego Potwora? Oba ciasta są świetne, cieszą oko, ale przede wszystkim są po prostu genialne w smaku :) Krakersowiec jest równie prosty w przygotowaniu i ma jeszcze jedną fantastyczną zaletę - zawsze wychodzi :) Składa się ze słodkiej masy krówkowej, neutralnej bitej śmietany i słonych krakersów - połączenie to jest po prostu bardzo dobre i warte wypróbowania. Przepis mojej babci, a te zawsze są najlepsze, prawda? Krakersów została cała masa po imprezie, dlatego też nie zastanawiałam się zbyt długo co z nich zrobić.

Składniki:
- 3 opakowania krakersów dużych (ja daję słone, ale babcia używa niesmakowych)
- 0,5l mleka
- 1 puszka masy krówki (kajmakowej), można kupić gotową w sklepie (ok 200g)
- 0,5 śmietany 30% (Łaciata, Piątnica etc.)
- 10 dag płatków migdałowych
- 1 cytryna (ja nie dodaję!)
- płaska łyżeczka sody

masa:
- budyń waniliowy
- 0,5l mleka
- 1 szklanka mąki
- cukier wanilinowy
- 2 żółtka
- 3/4 szklanki cukru

Przygotowanie:
1. Wymieszać dokładnie mątewką składniki masy: zimne mleko z żółtkami, cukrem białym i waniliowym, mąką i budyniem.
2. Zagotować jeszcze 0,5 litra mleka. Do gotującego się mleka wlać przygotowaną mieszankę masy, mieszając całość zagotować, tak by nie powstały grudki – energicznie przy pomocy mątewki.
3. Ułożyć warstwę krakersów na dużej blaszce, na nie wlać przygotowaną, gorącą masę.
4. Na jeszcze gorącej masie ułożyć następną warstwę krakersów, na nie wyłożyć gotową masę krówkę i rozsmarować – będzie się ciaptać i ciężko rozsmarowywać.
5. Ułożyć następną warstwę krakersów.
6. Ubić śmietanę z sokiem z połowy cytryny (ja nie dodaję, za to dodaję sodę) i wyłożyć na krakersy.
7. Całość posypać płatkami migdałowymi. Włożyć ciasto do lodówki na min 2 godziny.

Babcia Stasia i ja życzymy smacznego ;)

Czas: ok 40 min
Przygotowanie: proste
Dostępność składników: gotową masę krówkową, zazwyczaj w puszcze, można kupić już w prawie każdym sklepie





2 komentarze: